Op ontdekkingsreis in Costa Rica

costa verde

Wat is het leven toch heerlijk! terwijl ik dit schrijf zit ik lekker bij het zwembad en kijk ik uit over een mooi tropisch strand, inderdaad het kan slechter! in jaco hebben we het nationaal park carrerea bezocht met een prive gids. we gingen niet over paden dit keer maar het echte stoere in ons werd naar boven gehaald! lang leve een pet en anti insectensmeermiddel :-) maar het was het waard! we hebben brulapen en kapuchijnapen, een witte vleermuis, een uil, een neusbeer en een agouti gezien. ' s avonds zijn we nog op schildpaddentocht gegaan, maar helaas... al was het erg gezellig met de gids, ik heb een klein dansje met hem gewaagd en nadat we de gids thuis hadden gedropd kregen we een veer van een rode ara :-) edwin helemaal blij. de zeldzame rode ara hadden we de dag ervoor toevallig gezien in een boom naast ons hotel! krijzen dat die beesten kunnen haha Nu zitten we bij park manuel antonio, heerlijk luxe met uitzicht op zee en de jungle. gisteravond hadden we onze eigen private night tour, we zaten alleen maar op het balkon en zagen een kikker.. hmm op drie hoog dat wel, maar bij ons zaten natuurlijk alle insecten vanwege het licht :-) even later zagen we een half aap achtige jonge kokosnoten stelen en langzaam kwam er nog een luiaard voorbij geklommen! dus jullie kunnen wel raden waar wij vanavond zitten, helemaal ingepakt en ingesmeerd tegen al het ongedierte! het mooie van alles was nog wel dat we gisterochtend gewekt werden door een stel apen die over ons balkon renden! verder vermaken we ons hier vooral met lezen en bij het zwembad hangen en lekker eten! de boeken die we meehadden zijn al uit, dus dat wordt ruilen.. hmm ik dus over op nederlandse geschiedenis van de onderwereld en ed over op engels geschreven thriller of roman... wie krijgt het zwaarder?? ;-) morgen gaan we waarschijnlijk het park hier nog in en dan gaat de reis verder naar uvita! ow en trouwens voor wie het nog niet begrepen had.. het is hier heerlijk weer, zo' n graadje of 30 dus voorlopig blijven we aan deze kant van costa rica lekker bakken ehm plakken ;-)

Oma H.

Wat beleven jullie toch veel, en dan met al die verschillende dieren.Dat kom je in zwanenburg niet tegen,het idee al.Hebben jullie nog wel tijd om te slapen?
Blijf genieten en dan kunnen wij ook heerlijk meegenieten.
Dag lieverds.

mama

Valt me toch tegen dat jullie niet in dat vliegtuig slapen (plaag plaag).
Jullie hadden de naam van het resort vermeld, dus had ik even gekeken. In een woord schitterend!!
Maleisië was vorig jaar al zo'n ervaring.
Is dit de overtreffende trap of lijkt dat maar zo?
Edwin complimenten voor de fotograaf!!

Marieke

Haaai
ik ben helemaal niet jaloers hoor...(wordt m'n neus al lang??)
Echt superleuk dat jullie al zoveel dieren hebben gespot!! En dat heerlijke weer... lekker hoor :) Geniet er maar weer van!!!!!!!!!
XXXXXXX

Rianne

Helleuww!!!
Wat heerlijk dat het weer nu ook zo goed is!
Hier is het gelukkig niet meer rond het vriespunt, maar echt lekker is anders :)
Alle dieren, klinkt alsof jullie een dierentuin kunnen vullen!
Geniet nog maar even lekker en veel plezier in Uvita!
Dikke kus!

Stephanie

Klinkt als een heerlijke reis, lekker aan het genieten!
Blijf maar lekker aan de zon kant en sterkte met de nieuwe serie boeken, voor beide;) Veel plezier!
Xx

evert en ronnie

fijn dat jullie het zo naar de zin hebben ,straks willen julie helemaal niet meer terug.
geniet er nog maar even van, want voor je het weet is het om.we genieten van jullie verhalen.
en de foto'''s,erg leuk allemaal.groeten.

Poe

Poe. poe wat een belevenissen. net een beetje robinson crusoe. Zal Columbus ook zo'n ervaring hebben gehad bij het ontdekken van amerika? Het lijkt wel de omgekeerde wereld. In Amsterdam ga je naar de dierentuin. In Costa Rica is het net de omgekeerde wereld. De dieren aanschouwen de mens!
Een idyllische omgeving , een romantische sfeer, en dan de natuur.........
Kon het maar langer duren, niet dan!
Fantastische foto's. Wij gingen vroeger met opa en oma naar cinema damrak om natuurfilms te bekijken. Ik kijk uit naar een prive voorstelling

Groetjes en enjoy