Op ontdekkingsreis in Costa Rica

in de wolken

het moet gezegd: edwin is mijn held! pfff... de weg naar monteverde is het best te omschrijven als: ' hmm is hier een weg dan? het lijkt meer op een drooggevallen waterval... ' gelukkig hebben we een 4wd aka onze patsbak. maar edwin verblikt of verbloost niet bij dit ruige landschap, al zijn we na anderhalf uur volledig door elkaar geschudt en vragen we ons ernstig af hoe de onderkant van de auto eruit ziet. monteverde betekend groene berg en valt onder de cloud forrests, kortom wij zitten nu letterlijk in de wolken. het regent er ook niet echt, maar het zijn de wolken zelf die je af en toe voelt druppelen. we hebben een ochtend, nacht, hanging bridge en koffie tour gedaan en morgenvroeg vetrekken we naar la fortuna en de arenal vulkaan. tijdens de wandeltochten door het bos hebben we helaas weinig wilde beesten gezien, waarschijnlijk is het hier te toeristisch en zijn de beestjes allang vetrokken naar andere oorden. toch hebben we genoten en zeker veel geleerd van dit bijzondere landschap! edwin helemaal blij met de 's nachts gespotte orange tarantula en de vele kolibri's en blue morpho vlinders! ikzelf ben tijdens een tocht door een holle boom naar boven geklommen en heb mijn angst voor grote spinnen hier toch best onder controle ;-) qua eten kan het niet lekkerder! we eten geregeld echt costa ricaanse gerechten en die zijn erg lekker. voor vanavond staat er japans op het menu, ja ook hier kun je sushi eten en zelfs een chinees was al gespot haha en nee iets raars hebben we nog niet opgelopen en met nootjes doen ze al helemaal niets, dus don' t worry! het grappige is dat waar je ook komt overal wifi is, zeer praktisch dus dat we eds multifunctionele smartphone meehebben en zo af en toe een update kunnen doen of via tripadvisor informatie opsnorren over nieuwe bestemmingen. maar bellen en smsen lukt niet haha telfort heeft schijnbaar geen connecties met costa rica.. ach.. wij gaan weer een nieuw avontuur tegemoed, hoop dat alles in nl zijn gangetje gaat! liefs

Naomi

Heey vakantiegangers!
Dat klinkt allemaal wel als een avontuur... maar door een holle boom in de nacht?? Respect hoor zusje!

Verder ben ik natuurlijk wel benieuwd naar foto's van alles, maar dat komt later wel.

En wat houdt een koffie tour in?

Gelukkig is het eten lekker! En gebruiken ze geen noten, dan kan je alles proberen!

Geniet ervan! Dan duik ik weer met mijn neus in de boeken!

Hasta la vista!
beso

mama

Naomi riep net van boven dat er weer nieuw van onze bloedjes is. Meteen mijn supercomputer aangezwengeld en meegenieten maar.
Zou zo graag even over jullie schouder mee willen kijken naar al dat moois. Maar op deze manier zijn we ook heel tevreden.
Op hoeveel foto's staan jullie?
Dan kunnen we uitrekenen hoelang we bij jullie op de thee zitten op 8 december. haha
Naomi wil weten wat een koffie tour is en ik wat een hanging bridge is??
Nou kinders, ik hoef niet te zeggen dat jullie moeten genieten want dat gebeurt wel aardig, geloof ik.
Hou van jullie, kus

fc guernsey

ben jaloers op jullie!!!!!

Jim

Zo te lezen hebben jullie het echt naar jullie zin, mooi! Ben benieuwd naar de komende verhalen!

x Jim

myrte

haha hier in costa rica wordt veel goede kwaliteit koffie gebrouwen, dus net als vorig jaar in maleisie met thee hebben we hier een koffieplantage bezocht en stap voor stap gezien en geproefd hoe zo'n boontje een bakje koffie wordt.

een hanging bridge is een metalen brug die in de top van het woud is gemaakt om vanaf daar het cloud forrest te kunnen bekijken, lekker wiebelen dus! enne naoom de boom beklimmen was overdag ;-)

Esther

Woow stoer allemaal hoor! Klinkt goed! Geniet ervan!! Liefs

Rianne

Wow, jullie blijven maar doorgaan met nieuwe dingen ontdekken, mooie tochten maken en genieten van al het moois dat CR biedt!
Ga zo door :D Wij eten er vanavond een stukje taart op!
Dikke kus!

Oma H.

Wat geweldig om jullie belevenissen via internet te kunnen volgen.Ben zo blij dat ik dat mee kan maken Er zijn veel mensen die dat geluk niet hebben,voor mij is het genieten hoor.En als jullie samen zo genieten hoezee.Dat met die spinnen wat lijkt mij dat eng.Doe je dat echt niet na hoor.

Kijk al uit naar je volgende bericht,Liefs voor beide globetrotters Oma

ronnie en evert

hallo ,we volgen jullie, en zijn erg blij dat jullie het naar
de zin hebben ,spannend allemaal maar niks voor ons
we wensen jullie nog veel pleziermet alle spinnen en
verdere kruipers.
groeten

Anne en Benjamin

Wat klinkt het super, jullie verhalen met de foto's erbij. Wij worden stiekem een beetje jaloers. Geniet er nog van!
Liefs uit Haarlem

Evi

Wauw, wat een super foto's! En ik vind je stoer met die mogelijke spinnen in holle bomen!
Veel plezier met jullie volgende avontuur!

Liefs, Evi

Stephanie

Supervette foto's weer!!! Toch nog geregeld wat leuke diertjes, jammer van die spinnen ertussen hehe.
Jullie vermaken je prima zo te lezen in boompjes en bergen, ben benieuwd naar je volgende verhaal!
Kus

Kwarkie

Hey Ed en Myrte,
Leuk om te lezen dat jullie je ogen uitkijken en leuke dingen doen en meemaken. Er zullen vast nog heel veel leuke dingen bij gaan komen en ben benieuwd naar jullie komende avonturen en verhalen. Have fun!
Groeten, kwarkie :-)