Op ontdekkingsreis in Costa Rica

Afrika?

In een paar dagen tijd hebben we heel wat kilometers afgelegd! Van Monteverde zijn we naar La Fortuna gereden om de Arenal Vulkaan te bekijken en lekker te baden in hot springs. Helaas heeft het de hele tijd tijdens ons verblijf in La Fortuna geregend en konden wij dus alleen vanmorgen vroeg een ogenblik van de vulkaan genieten en toen stortte de hemel zich weer boven ons uit.. Maar de hot springs waren heerlijk!Er waren wel 10 zwembaden en een aantal bubbelbaden met verschillende temperaturen, lekker even ontspannen! De volgende dag waren we vol goede moed aan een tocht begonnen naar de vulkaan maar het regende nog steeds en dan zie je de vulkaan helaas niet aangezien de wolken er dan voor hangen... dus doorweekt zijn we op zoek gegaan naar een mega waterval die ook in de buurt was. Mooi! zie de foto's ervan :) maar wat een tocht naar beneden.. Edwins conditie is (om heel eerlijk te zijn) vreselijk ;-) er had bijna een reanimatie team aan te pas kunnen komen toen we weer boven waren haha (al moet ik zeggen dat ik me niet veel beter voelde, dus na de vakantie maar weer gaan hardlopen!)

's Avonds hebben we heerlijke sushi gegeten! Dat waren we al eerder van plan, maar toen was de sushiman dicht.. Vanmorgen vroeg (+/- 5.45) zijn we vertrokken naar Vulkaan Poas, dat was zo'n 3 uurtjes tuffen en 2660 meter hoog.. helaas geldt in Costa Rica de regel.. hoe hoger je gaat, hoe meer het regent en dus zagen we weer helemaal niets van de vulkaan.. maar ach de vulkaan was soort van op de route naar Jaco, waar we nu zijn. Een klein plaatsje aan het strand, helaas nog geen zon, maar wel erg warm!

Onderweg staken we ineens een rivier over met krokodillen! Leek net of we even in Afrika waren belandt :-) leuk! En ook hier is een national park in de buurt die we morgen gaan bezoeken. Daarna gaat onze reis weer verder naar een paar luxe dagen in een resort! In het national park manuel antonio zit een jungle resort waar we onszelf even lekker gaan laten verwennen! (www.costaverde.com)

Kortom we vermaken ons hier prima! en ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar ow ow ow wat is het eten hier lekker! :-)

besos!

Devra & Denny

Klinkt goed allemaal! Geniet ervan!

Stephanie

Wat een heerlijk leven hebben jullie daar!! Vulkanen, watervallen, sushi, wilde dieren...klinkt heerlijk! Balen van de regen, hoop dat de zon snel weer gaat schijnen=)
Hahaha en dat wordt weer trainen dan na de vakantie:P Succes en laat jullie lekker verwennen!
Kus

Martijn

Huh?! Conditie niet zo goed?? Jullie mogen wel met mij gaan hardlopen hoor :) dan is jullie conditie vast binnen no-time weer op peil

Marieke

Klinkt weer helemaal top! Behalve die conditie dan ;-)
Hoe gaat het verder met de heuvelafdalingen Myrt?

En leuk de hotsprings!!! Jullie ook nog ingesmeerd met modder? Kon daar ook volgens mij :-)

Nou enjoy en geniet van het eten :D

X M

Michel en Sonja

Hallo Edwin en Myrte,
had jullie nieuwe link niet maar zoals je ziet is dat nu helemaal goed gekomen. Heb direct al jullie verhalen gelezen. Jammer van de regen maar de rest klinkt toch wel heel goed hoor. Het is bij jullie in ieder geval wel warmer dan hier ;-)) Ga nu maar eens jullie foto's bekijken, zullen wel mooie plaatjes tussen zitten. Heel veel plezier toegewenst, geniet ervan.

Naomi

Heeey!
Wat jammer van de vulkaan... maar wat ik op de site van costa verde zie, ziet er erg goed uit!!! Je kunt er zelfs op het strand trouwen;)

Na de vakantie maar weer lekker gaan sporten dus;) hhihi

Hopelijk stopt het met regen!
Adios!