Op ontdekkingsreis in Costa Rica

Buenos tardes

Hier weer een update uit het heerlijke warme Costa Rica!

Waar waren we gebleven? Ah we vertrokken naar Uvita... hmm een slechte keus! Het slapen in een boomhut leek ons wel wat, maar ik ontdekte een aardig grote spin onder de klamboe.. goed dat heb ik thuis ook wel eens overleefd.. maar 's avonds ontdekten we nog een grote spin in de boomhut... misschien hadden we wat beter moeten nadenken, want ja als het regent gaan de spinnen graag in bomen zitten haha ach we hebben geruild van slaapplek, maar je snapt echt lekker geslapen hebben we niet! we hebben daar even het strand bekeken, er zaten ontzettend veel rode ara's! super! en de volgende ochtend zijn we voor dag en dauw weer vertrokken en wel helemaal naar boven! naar Bahia Salinas, een plek bijna bij de Nicaraguaanse grens. Een mooie reis met de auto, zo'n 6,5 uur! maar wat een verschil in landschap! hier regent het nauwelijks, maar waait het veel. langs bijna zichtbare vulkanen gereden en vooral genoten van de rust, we waren namelijk de enigen in het hotel :-) het nabij gelegen strand was nog mooier dan we al gezien hadden en het uitzicht over de baai helemaal! we hebben daar lekker 2 dagen vertoefd en zijn vanmorgen weer een stukje teruggereden naar beneden. We zitten nu in Brasilito, wederom aan het strand, wederom mooi weer en wederom (je raadt het al) lekker eten! Je kan hier goed snorkelen maar het water is wat te ruw dus zie je weinig.. zondag gaan we op tocht naar Palo Verde, een mooi natuurgebied hier een uurtje vandaan (en volgens mij zit er bij die tour ook potjes kleien bij haha wat edwin he-le-maal niets vindt, maar ik wel natuurlijk ;-) haha)

De kamer nu is zo luxe dat er een computer in staat, dus dat maakt het typen een stukje makkelijker :-) wat we morgen gaan doen weten we nog niet precies, maar in ieder geval de buurt een beetje verkennen. Er zit hier ook een wild refuge in de buurt, dus wie weet.

De laatste twee dagen zullen we in Alajuela verblijven. lekker dichtbij het vliegveld voor als we teruggaan woensdagochtend.. maar daar denken we nog niet aan haha daar hebben we mooi de kans om de Poas vulkaan nog eens een bezoekje te wagen en er zit ook nog een supermooie waterval die ik wil zien! kortom, we vermaken ons meer dan prima en willen natuurlijk nog lang niet naar huis!

bedankt alvast voor alle lieve en leuke berichtjes! wij gaan nu lekker aan de cocktails!

Rianne

Proost!
Het klinkt weer heerlijk, zoveel mooi weer, strand en veel dieren. Al zijn die spinnen wel wat minder...
Ben benieuwd naar het potje kleien, haha. Misschien ontdekt Ed nog wel kanten van zichzelf die hij nog niet kende ;).
Geniet nog maar even dubbel zoveel van de laatste dagen, misschien duren ze dan nog wat langer :)
Dikke knuffel!

Stephanie

Lekker!! En hoe waren de cocktails?
Ie!!!! ik zou ook echt niet meer kunnen slapen dan met die spinnerige huisdiertjes:s
De rest klinkt heerlijk!! Denk idd nog maar niet teveel vooruit, maar geniet nog even dubbel!
Enne succes met klei-en Ed;)
Xx

Poe

Vanuit een regen-en stormachting Holanda krijgen wij de nodige zonnige berichten uit Costa Rica. Dat doet de "oudjes" goed. Ik geloof dat je echt op safari in dergelijke landen moet gaan om je angst voor spinnen te overwinnen, net als vliegangst. Doen, samen optrekken en dan ben je jouw angst kwijt...myrte..? En dan ook nog dat "softe" gedoe van kleien. Edwin ontwikkelt zich echt als een "huis"man. Wie weet wat voor mooie figuren hij ontwikkelt. Hebben jullie zicht op hoeveel kilometers je afgelegd hebt inmiddels. Wij maken ons al op voor de fotovoorstelling. Maar zover is het gelukkig nog niet. Alhoewel het eind in zicht komt geniet van al het moois wat Costa Rica en jullie samenzjn met zich meebrengt.
XX papa

Marieke

Weer zo'n naar bericht uit dat zonnige costa rica ;-) Oh zie het al helmeaal voor me, jullie gezellig samen kleien :P Al een beetje over het spinnenincident heen?? Hmmm lekker cocktails! En vast spotgoedkoop ook? :D
Nou we zien vast snel de foto's weer!
XX

Ron\Evert

Heerlijk zoals jullie genieten van het wild en de mooie stranden Lekker eten enz, Hier is het rotweer regen en wind dus zal straks wel tegen vallen als jullie weer
in holland zijn En ed ga je kleien???? Zal mij benieuwen
Uitkijken en tot horends Veel plezier Groetjes XX.

Oma

Wat een verschil van weer,Er wordt altyd gezegd je krijgt wat je toekomt,fijn dat jullie het zo geweldig hebben.Geen spinnen meer?Ik hoop het.Nog heel veel plezier in de laatste etappe,Voor nu alvast een hele goede thuisreis.
Dit is goed bedoeld hoor,maar aan alle dingen komt een eind,ook aan de fijne dingen.Maar de herinnering blijft die kan niemand jullie afnemen.Dikke knuffel en tot ziens.Oma

Evi

Jullie verhalen over avonturen, mooi weer, lekker eten en al die tropische beestjes maakt het slechte weer hier nog slechter hahahahaha!. Ben erg benieuwd naar jullie eigen gekleide potjes! Het klinkt iig als een fantastische vakantie en ik snap dat jullie nog niet terug willen.
Geniet! Groetjes, Evi

naomi

Heeey vakantiegangers!!!
- Ieeew spinnen, wegwezen!
- mmmm is die rode ara dan echt zo uniek:P ?
- Zand of Sint? makkelijke keuze ZAND en strand
- Uit mijn raam zie ik ook hele mooie musjes en kraaien, echt iets om een keer voor naar NL te komen
- Cocktails? Happy hour?

Ed, cervezas por favor?
Adios guapo et guapa

Opa V

het was gisterenavond een klein beetje pakjesavond. Poe heeft Opa V jullie belevenissen voorgelezen en de foto's laten zien. Opa V was sprakeloos:-). Schitterend, mooie beesten, moest lachen om je spinnen"angst". Geniet maar verder

FC Guernsey

FF een vraagje: 'hoe weet je of je langs bijna zichtbare vulkanen bent gereden?' :P hahahahah geniet de laatste dagen!

x